Drama i Gamlebergen

I dag er jeg tilbake på jobb etter at jeg har lagt steindårlig på sofaen siden søndag med en kjempeinfluensa. Jeg har knapt vært utenfor en dør annet enn i hagen og latt hundene gjøre sitt fornødne som det så fint heter.
Jeg gikk glipp av kurs i helgen med Woobie da hun hadde løpetid OG jeg gikk glipp av kurs på onsdag grunnet «flønso». Med andre ord en skikkelig kjip uke!

Men i går ettermiddag kreket jeg meg ut for å kjøre min kjære sønn på dansekurs. Vi parkerte bilen utenfor Gamlebergen og så klarte jeg altså i mitt svimete sinn og dælje bildøren igjen og låse mens nøklene sto igjen i tenningen.
Jaja. Ikke verdens undergang når man er NAF-medlem! Corinne og meg fulgte Vegard til danselokalet for så å vandre litt rundt parken og se på endene (Corinne var SÅ snill med dem alle sammen).
Ringte så til NAF’en og de skulle være på plass innen en times tid og det passet jo greit.

Satt meg på en benk og nøt den deilige høstluften og kikket på folk som gikk forbi. Men det gikk ikke lange tiden før idyllen ble brutt. En kvinne med en masse nøkler hengende både her og der kom springende oppover veien mens hun utbrøt «Har du sett en ung dame med mørkt hår og hvit bluse gå forbi?»
Nei, svarte jeg. «Har vært her en stund nå, men ikke sett noe dame». Kvinnen løp heseblesende videre.

Det gikk et minutt kanskje to, så kom der en mann gående i et forrykende tempo. «Har du sett en ung dame med mørkt hår og hvit bluse gå forbi?»  «Nei», svarte jeg. «Der har nettopp vært en og spurt om akkurat det samme! «
Jeg spurte om hva som hadde hendt og det viste seg at en dame hadde rømt fra mentalsykehuset som ligger like i nærheten. Jeg fikk et telefonnummer jeg kunne ringe hvis jeg skulle se noen som passet til signalementet. Den unge mannen takket og la i vei i samme tempo som da han kom.

Etter noen få minutter kom der en stor politibil sigende inn portalen til Gamlebergen. Den kjørte saaakte nedover og ble borte en stund før den returnerte oppover mot meg igjen. Bilen stoppet rett ved der jeg satt og politibetjenten rullet rolig ned vinduet og utbrøt «Du har vel ikke sett en….»  Jeg avbrøt ham og svarte «en ung kvinne med mørkt hår og hvit bluse?  Ja, svarte politibetjenten. «Har du blitt spurt før?
Jeg forklarte høflig at jeg hadde sittet der en stund og at to av sykepleierne som letet hadde henvendt seg til meg og at jeg hadde fått telefonnr til avdelingen hvis jeg skulle se noen som passet til signalementet.
Politimennene humret og lo og takket høflig for informasjon for så å kjøre videre.

Jeg tror ikke jeg lyger hvis jeg sier at ca tre minutter etterpå kom der altså en ny politibil kjørende inn i Gamlebergen. Og nå kan vel de fleste gjette hva de sa da de stoppet..?  Dvs de kom vel ikke så langt som å åpne munnen en gang før jeg utbrøt «Nei, jeg har ikke sett en dame med mørkt hår og hvit bluse og ja, jeg er informert og skal ringe hvis jeg ser noe!» 
Politimennene kjeftet litt på hunden de hadde bak i bilen som hadde begynt å bjeffe noe voldsomt da den så Corinne. Corinne så ingen grunn til å ase seg opp fordi om en blodtørstig tjenestehund hoppet snerrende rundt inne i politibilen. Politimennene klarte selvfølgelig ikke å få hunden til å tie stille og kjørte forholdsvis raskt ut igjen av området.

Denne historien kunne nok fortsatt i det uendelige hadde jeg sittet der lengre. Men heldigvis kom en fanstastisk blid og hyggelig mann fra NAF og etter ca. 9 sekunder hadde han åpnet bildøren min som ingenting. Gratis!! Og akkurat da bildøren gikk opp, kom Vegard fra dansingen rød og god i kinnene etter å ha breaket i en time.
Fikk høre senere at kvinnen var funnet og kjørt til legevakten og hadde sikkert aldri engang vært i Gamlebergen.
For en som hadde lagt på sofaen i fire-fem dager var dette faktisk nok drama for en ettermiddag.

6 thoughts on “Drama i Gamlebergen

  1. Anonym sier:

    Jøsses for en dag ! Men du skulle jo bare tatt Corinne ut i søk og funnet denne damen med hvit bluse ;-)klem, Heidi

    Lik

  2. Anonym sier:

    Haha, Heidi. Ja,Corinne har god nese hun!
    Ellers Teresa og Eva, er damen «photoshoppet» inn i bildet for å se om jeg hadde noen oppvakte lesere! Og det hadde jeg! ;))
    L

    Lik

Legg igjen en kommentar

