"If you don’t like duck… then you’re rather stuck! …

I går kveld kom våre to ender hjem.
To damer, en sort og hvit på ca halvannet år og en grå og hvit på et halvt år.
De hadde fått haik like fra Kongssvinger og tilbrakt ni timer i bilen før de tutlet seg ut av flykassen sin og ut i «Edens hage» (les: vår hage).
De har allerede funnet seg godt til rette. De spiser, drikker, fanger insekter og bæsjer. Ja, de bæsjer faktisk en hel del!
Før jeg la meg i går, var det ut til tuppene og få dem inn for natten. De skal tilbringe nettene sine i Stanley sitt gamle kaninbur, altså i klesskapet!
Og det gikk hur fint som helst! Jeg geleidet dem fint inn, ingen dramatikk, virkelige snille var de. De la seg ned umiddelbart etter de var kommet «i hus» og så langt jeg vet, sov de godt natten gjennom.
Da jeg våknet i morges kunne jeg ikke komme meg fort nok ut til dem for å se hvordan det sto til. Og der, midt i buret lå rett og slett et     EGG!!!  For en lykke!!!

Da jeg kom hjem fra jobb i dag, fikk de bade i Vegards gamle badebalje. Det var riktignok bare den ene som kom seg oppi.  Må regelrett lage en rampe for hun som er litt sid i stjerten…

Her er damene:

7 thoughts on “"If you don’t like duck… then you’re rather stuck! …

  1. Hei navnesøster!
    Takk for koselig kommentar på bloggen min 🙂
    Endene er kjempesøte ! 🙂

    Ha en flott dag!
    Hilsen Linda

    Lik

Legg igjen en kommentar

