Donaueschingen og Myndefestival

I helgen har jeg vært i Sør-Tyskland nærmere bestemt Donaueschingen på Myndefestival. Jeg reiste sammen med oppdretterne til Corinne, Sofie og Jonas.

Vi fløy til Zürich og leide bil der for så å kjøre over grensen til Tyskland. Vi bodde på et trivelig lite hotell 5-10 minutters kjøring fra utstillingen.

Jeg har aldri vært på stor utendørs utenstilling før, så for meg var det en opplevelse!
Været var strålende, utstillingsplassen nydelig. Man kunne kjøpe mat og vin og det meste som finnes av «mynde-effekter» på stedet.

Utstillingen hadde Saluki som tema, og et kjempeshow med 160 Salukier, hester, ørner og folk utkledd som beduiner. Sammen med dramatisk filmmusikk som rallet over hele parken, ble dette bare helt fantastisk!!

Bedårende Salukier

Som å være i en fjern tid..

Ikke Pippien akkurat..!

Mye lekkert man kunne kjøpe.

Og mye dill

Hm…  :))

Nydelig

Også nydelig

BIM og BIR Ulvehund lørdag

BIM og BIR Ulvehund Søndag

BEST IN SHOW!

Takk for turen verdens beste oppdrettere!
Foto: Jonas Olsson
8 thoughts on “Donaueschingen og Myndefestival

  1. Ab sier:

    Kjenner at jeg fortsatt blir helt på gråten for at ingen kunne bytte skift med meg så jeg kunne reise også. Det hjelper bare litt at du legger ut alle disse fine bildene. 🙂 Next year…

    Lik

Legg igjen en kommentar

