Nytt objektiv blant annet

 
En tur på Fanafjellet i kveld mens Vegard trente fotball.
På lørdag kjøpte jeg meg nytt objektiv som skulle testes ut.
 

 
Anledningen til innkjøpet var at Vegard og meg har bestilt ferie til høsten. Vi skal nemlig på intet mindre enn safari i Afrika, nærmere bestemt Kenya og Masai Mara.
Og da må vi jo ha utstyret i orden. Gleder meg noe så skrekkelig. Har bestilt time til vaksinering og begynt å pakke i tankene allerede!! Iiiiik!!!!
 
 
Ellers kan jeg fortelle at Corinne ble inseminert i sommer. Var på ultralyd nå i uken, men det meste tyder på at hun er tom denne gangen også. Hun ser forøvrig ut til å ta det hele med knusende ro, selv om jeg kjenner at jeg ble veldig skuffet. Hadde begynt så smått å glede meg til å få valp etter henne.   

11 thoughts on “Nytt objektiv blant annet

  1. Liv sier:

    Safari i Afrika!! Sååå kult!! Synd det ikke blir valper denne gang…..! Kanskje neste gang……!

    Lik

  2. Nikkor er kun til Nikon, men der finnes jo akkurat samme gode objektiver til Canon kan du skjønne. Det som var spesielt med denne var jo at den er bra zoom på så jeg kan få med noen av dyrene på savannen. Til hundefoto og tur er den «too much».

    Lik

  3. Ja, det var veldig synd at valpeplanene gikk i grus.
    Skal ha en ekstra ultralyd for å være helt sikker, men sjansene for at hun er drektig, er små.
    Og ja, kan du tenke deg..? Vegarden og meg på Safari!? Det blir jo bare helt sinnsykt gøy!!

    Lik

  4. Jepp, eg har sett på fleire. Du synst 300 er «too much» sånn elles altså? Greitt å vite! Eg har berre sånn 18-55mm, og den irriterar eg meg grønn over fordi det er altfor lite zoom. Har i det siste lurt litt på om eg skal kjøpe eit sånt «universalobjektiv» på 18-200 eller noko, men då skortar det ofte på andre ting som lysstyrke…som eg også er opptatt av! Ein skal tydelegvis ikkje få i pose og sekk..

    Forresten: det var synd det med Corinne! Det gløymte eg å sei i den fyrste kommentaren, men eg tenkte det altså. Det er vel tanken som tel? Bedre lykke neste gong i alle fall!!

    Lik

  5. Nei, det var denne posen og sekken… Proffene bytter linser hele tiden. Hver linse til sitt bruk. Jeg har en macrolinse, en telelinse og en vidvinkellinse. Hvis jeg gidder å ta alle med, blir det garantert noen bra bilder! 😉

    Lik

  6. Ja det var det då – viss ein giddar! Eg er ikkje så flink til å ta med kameraet, nettopp pga. at det tek så mykje plass med alt dette utstyret. Så eg har i tillegg kjøpt meg eit veldig bra «kompakt»kamera, Fujifilm Finepix X20 (det er ikkje så veeeeldig kompakt, men mindre enn speilrefleks) no nyleg, og merkar at det blir litt meir bildetaking då, lettare å ta med seg.. Men speilrefleksen er jo alltid best!

    Lik

Legg igjen en kommentar

