Søndagstur med action

En vakker tur på gode gamle Gåssand sammen med Anne-Birgitte og Haggisen og selvsagt jentene i dag. Turen gikk i grunnen uten drama.
Det var da jeg skulle kjøre hjem at det oppsto en liten uønsket hendelse.
 
Veien var veldig smal og det kom en møtende bil. Denne bilen stoppet på en flat strekning uten noen møteplass. Men det så ut som det gikk an å kjøre litt ut av veien.
Var liksom gress på begge sider.Trodde jeg.
 
Det viste seg at det var jo mer en grøft. Eller en hengemyr. Uansett, jeg nærmest veltet jo utfor veien med et brak. Vi gikk ikke rundt altså, bare sto skrekkelig på skakke…..
Paret i den møtende bilen stoppet heldigvis og ville gjerne hjelpe.
Det var bare at ingen av oss hadde slepetau.
 
Det var helt til Anne-Birgitte kom altså. Hun bruker jo nesten slepetau som bånd til Haggis.
Og det ofret hun altså for meg og bilen. Med litt puffing og noen kjekke folk som hjalp, vips var jeg oppe av grøften igjen. Ja, sånn kan det altså gå 🙂

 
 
Larsen tar mange bilder på tur.

Corinne ble veldig glad i AB da vi var i Kenya.

4 thoughts on “Søndagstur med action

  1. Liv sier:

    Du store min!! Slepetau står vel på ønskelisten til jul nå? Godt du kom deg på veien igjen 😉

    Lik

  2. oææ! Har gjort det der sjølv, men då var det snø, og ingen møtande bil midt in the middle of nowhere. Hamna utafor vegen fordi snøen gjorde dekka over det faktum at vegen smalna litt inn her og der. Eg som trudde eg var flink å halde sida mi… Heldigvis kom det nokon forbi til slutt og fekk henta bonden frå ein gard i nærleiken, som kom med ein traktor og drog meg innatt på vegen. Det var han som sa at vegen smalna av her og der, og at eg slett ikkje hadde vore den fyrste som hamna i grøfta der :p Hadde det ikkje vore snø så hadde eg fint klart å rygga meg tilbake på eigenhand, for det var ingen bratt vegkant, berre rett ut på eit jorde liksom. Men snøen var jo djup og kjempeglatt så det nytta jo ikkje. Det er ekle greier det der! Men bra at det ordna seg for deg!! 😀

    Lik

  3. Er bare glad at folkene var hyggelig og hjelpsom og at ikke jeg fikk skader på bilen! men jeg kunne fint vært foruten hendelsen. Neste gang rygger jeg for å si det sånn 😉

    Lik

Legg igjen en kommentar

